Коротка статистика : всього за період дії Закону було відкрито 58 процедур на загальну суму 80,65 мільярдів гривень.
Для більшого розуміння наскільки ці цифри є суттєвими хочу навести наступні дані: державні банки за 2021 рік скоротили обсяг непрацюючих кредитів найбільше – майже на дві третини від загального скорочення по банківському сектору. В результаті частка проблемних кредитів у державних банках за рік знизилась з 57,4% до 47,1%. Проте вона все ще є тягарем для держбанків, у яких досі сконцентровано понад 70% NPL сектору (понад 50% припадає на Приватбанк).Деталі https://bank.gov.ua/ua/stability/npl.
Таким чином на сьогодні доля відкритих процедур за станом на 01.05.2022 складає 30% від NPL’s корпоративного кредитного портфелю, що є вагомим показником і дає можливість назвати ЗФР дієвим інструментом для впливу на непрацюючі активи корпоративного сектору.
Звісно що часка непрацюючих активі за період військових дій може зростати, враховуючи несприятливі умови для ведення бізнесу, падіння економіки країни вцілому та зупинку окремих бізнесів, тому вважаю що подовження ЗФР як одного з інструментів для роботи з нерацюючими активами є важливим для України.
За участю кредиторів найбільша доля припадає на державні банки. В тому числі долі залучений кредиторів в загальній сумі процедур: Ощадбанк-56%, Укрєксимбанк-32%, Укргазбанк-2%,комерційні банки-6.5%, фінансові компанії-3.5%.